Tuesday, January 27, 2009

3 dagen verder

En het begint alweer te komen. Ik herken dit van vorige pauzes die ik heb genomen. De eerste dagen denk je; "ach wat leuk, nu kan ik weer eens aan de slag met GTA4 of iets dergelijks." Na een paar dagen begin je je characters te missen. Van Panzerbeaver tot Shelby tot Vandobben, het zijn allemaal toch een soort tamagochis, met hun eigen doeleinden ingame. Farmalts en bankalts, raiding mains met bankslots vol offspec gear, als je het optelt lijkt het net alsof je een heel leven weggooit.

Tbh, als je drie jaar bijna al je vrije tijd in hetzelfde steekt is dat misschien ook wel zo. Maar uiteindelijk is dat geen reden om te stoppen met stoppen met WoW. De teruggewonnen vrijheid uit zich nu vooral in verveling en films kijken. Dat levert wel resultaat op als het gaat om de sfeer thuis. We zijn toch wat ontspannener, bijna opgeluchter, alsof we eindelijk een alternatief hebben gevonden voor die zware baan.

Dat is belachelijk misschien, maar dingen groeien wel vake belachelijk. En ze zijn hoe ze zijn, niet hoe ze zouden moeten zijn. Dus als ik drie jaar teveel nadruk op Warcraft heb gelegd, jammer fucking dan.

Wat ik wel ga missen, als "gamer" zijnde, is het feit dat je echt leuke chicks kon maken in wow. Er is geen enkel spel dat ik ken dat dezelfde grafische heerlijkheid heeft. Dat is ook de reden waarom ik eerder terug ben gegaan, en waarom ik na deze maand misschien weer terug ga. Er is nog steeds niets beters.

No comments:

Post a Comment