Friday, January 29, 2010

Limp Bizkit :rock:

Ik heb er zelden meer last van. Maar vanavond haat ik mijn leven als vanouds. Niks lukt, en als datgene dat dan moet gebeuren na een driedubbele investering van tijd dan ook daadwerkelijk lukt, dan dient de volgende kluit gezeik zich aan.

En ik ken dit soort dagen: zelfs als ik de befaamde "tijd voor jezelf" zou hebben weten te veroveren, dan heeft die activiteit (of het gebrek daaraan) alle glans verloren door alle energie die ik erin heb gestoken om dat punt te bereiken. Limp Bizkit heeft het beter verwoord dan welke filosoof of motivational speaker dan ook:

Everything is fucked, everybody sucks.

Het leuke van het hele verhaal is natuurlijk, dat een dergelijke fuck-you uitspraak zich slecht verdraagt met het gezinsleven. Iedereen zuigt, natuurlijk, maar niet mijn partner, en zeker niet de kinderen. En alles mag dan fucked zijn, we zitten niet in de schulden en we hebben een dak boven ons hoofd...geachte lezer, u ziet wel waar ik heen wil.

En dan breekt een glimlach snel door, en kan ik nog slechts lachen om mijn boosheid. Boosheid die als sneeuw voor de zon vervaagt. Ik kan ook gelukkig niet lang meer boos zijn. Maar vaak genoeg vraag ik me af waarom ik dan überhaupt nog boos word. Waarom kan een mens niet gewoon neutraal in alles staan wat over hem heen komt, en slechts dan betrokken en emotioneel zijn wanneer dat uitkomt?

2 comments:

  1. Ik ben het niet eens met de uitspraak, iedereen zuigt ja, zoals je zelf al zegt om vervolgens terug te krabbelen. Natuurlijk zuigt iedereen, ook je kids, ook de liefde van je leven, ook al je vrienden, ook jij, maar sommigen zuigen gewoon ietsje minder.

    Over het boos worden, het is iets wat ik ook omarmt heb, ... het niet boos worden. Het scheelt zoveel tijd. :) En zonder helemaal hippie en week te worden maakt het jezelf ook blijer. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat jezelf op de duim slaan bij een spijker in de muur rammen niet ontzettend orgastisch is. ;)

    ReplyDelete
  2. Niet iedereen zuigt. Heel veel mensen zuigen, maar niet "mijn" mensen.

    Aangezien we het over een waardeoordeel hebbe kan ik dat best zo stellen :)

    ReplyDelete