Friday, January 22, 2010

Vrijdag, mijn dag

Maar het is Zaterdag.

Ben er gisteren niet aan toe gekomen. Ik weet deze zinsnede zelden terecht wordt gebruikt, en dat "ik ben er niet aan toe gekomen" synoniem is voor "Ik had andere dingen die me veel meer interesseerden", maar in dit geval is het me echt niet meer gelukt nog wat zinnigs op te schrijven.

Op zich niet bezwaarlijk, want 's ochjtends met een kop koffie, het nachtzweet nog in de klieren en de kinderen in diverse stadia van aankleding is het prima bloggen. Die koffie komt overigens niet meer uit de senseo, maar uit een gerestaureerde Technivorm, ergens uit begin jaren '70, voor niks via Marktplaats. Vintage koffie als het ware, en dat smaakt. Alle credit hiervoor gaat -natuurlijk- naar Owlet, die zoals gewoonlijk het geduld en de ondernemingslust heeft een dergelijke zoektocht op touw te zetten én deze met goed gevolg af te ronden.

De zoektocht naar een nieuwe baan is leuk. En dat zeg ik niet om mezelf op te beuren, maar omdat het op dit moment ook gewoon echt leuk is. Ik ga er niet nu op in omdat er nog weinig concrets is gebeurd, maar ik ga lekker zo.

8 comments:

  1. Je hebt gelijk. een nieuwe baan is best leuk eigenlijk. Mijn situatie is natuurlijk niet te vergelijken met die van jou, maar het ik vind het ook leuker dan ik verwacht had :)

    Oh, en ik moet vandaag ook nog maar eens een blogpostje maken.

    ReplyDelete
  2. Ik moet zeggen dat ik het vanuit een al werk hebbende positie veel en veel leuker vond om nieuw werk te zoeken dan toen ik werkloos was.

    Het uitgangspunt is gewoon fijner.

    ReplyDelete
  3. Ben ik het niet mee eens, ik heb nu tenminste de tijd om voor te bereiden.

    ReplyDelete
  4. Ja, maar je hebt wel de 'druk' dat je op een gegeven moment iets moet accepteren.

    Ik zou niet weten waar je tijd voor nodig zou hebben om voor te bereiden. Dat beetje tijd van schrijven, bellen, cv's maken, etc. kan je toch gewoon betaald onder de baas z'n tijd doen. Wat wou hij doen? Je ontslaan? LOL en dat je nog eens een dikke gouden handdruk via de kantonrechter binnenharkt?

    ReplyDelete
  5. Ja, puur volgens de letter der wet bekeken kan dat. Maar ik kom op mijn werk om te werken, niet om een andere baan te zoeken. Ik vermijd conflict met mijn werkgever liever, heb gen behoefte aan een dergelijke verstoorde relatie.

    Daar komt bij dat ik altijd moeite heb gehad om mijn volgende zet te bepalen, dus voor mij kom deze situatie prima uit.

    ReplyDelete
  6. Het is natuurlijk veel netter, maar als je hebt besloten weg te gaan is de situatie sowieso toch verstoord?

    ReplyDelete
  7. Nee, niet noodzakelijk. Ik ga bij mijn huidige werkgever weg omdat ik toe ben aan iets nieuws, niet omdat de situatie is verstoord/veranderd

    ReplyDelete
  8. Wat hij zei, eigenlijk. Bovendien verdien jij je geld met wat je allemaal kan, en ik juist met hoe netjes ik zoiets afrond ;-)

    onder andere natuurlijk.

    ReplyDelete