Friday, January 15, 2010

Weg, piraten!

Vrijdag gaat over leven en politiek. Daar heb ik altijd wel iets over te melden maar ik ben niet van plan hier een scriptie neer te kwakken, dus ik houd bij een korte overpeinzing.

Ik heb geen rijbewijs en ik heb geen auto. Gewone auto's interesseren me ook absoluut niet. Wat mij wel interesseert is mannen die schijt hebben aan een hoop zaken en met auto's die wel interessant zijn allerlei leuke dingen doen. Ik kijk dus Top Gear.

Voorafgaand aan Top Gear op het ooit zo geweldig wilde en jonge Veronica (oudere lezers weten dit nog), is een poging tot televisie genaamd "Wegmisbruikers" (o.i.d.) te zien. Je hoeft mij niet door en door te kennen om te begrijpen dat de combinatie van belerende toontjes en overdaad aan spierballende politie-meneren mij redelijk kan irriteren.

Dat is natuurlijk mijn zaak, en ik hoef niet te kijken. Maar het bevreemdt me wel dat men regelmatig na het signaleren van een overtreding, het "gevaar op de weg" rustig nog een minuut of tien laat rondrijden, levensgevaarlijk voor ons weerloze burgers natuurlijk.

Waarom handhaaft de handhaver niet gewoon meteen? Waarom moet iemand tien minuten geschaduwd worden door een agent die al voldoende heterdaad heeft om een fikse bon uit te schrijven? Moet de boete hoger of het kijkcijfer?

3 comments:

  1. Zowel de boete als de kijkcijfers natuurlijk. Ik irriteer me er ook aan. Als het al aanstaat, blijft het nooit lang aan bij ons.

    ReplyDelete
  2. 'reality tv' /sigh.

    Top gear daarentegen! Ben ik de enige die graag zo'n Atom als boodschappenwagentje wil?

    ReplyDelete
  3. Waar ga je de boodschappen in doen?

    ReplyDelete